Back to the City

23.2.13






Een huis gekocht in de binnenstad! De foto is van niet zo'n goede makelaars kwaliteit. Ook met bewerken niet echt beter te krijgen. ('excuse me', verkopende makelaar;-). Zelf ook nog geen goed 'shootje' genomen.) 

Heel wat jaartjes naar huizen  en of  bouwkavels gekeken. Wel leuk die huizenjacht, soms 's avonds nog even naar dat toch wel erg leuk aantrekkelijk pand rijden. Of op de bouwkavel alle plannen al vorm geven. Afspraken voor bezichtigingen, van groot naar kleine sfeervolle huizen. Al tekeningen en plannen maken. Dan heeft net weer iemand een optie gedaan of is het net verkocht. 'Ach, dat heeft dan zo moeten zijn, er komt vast een beter passend huis voorbij'! Uiteindelijk in 2011 besloten om de huidige woning te verbouwen. Oké, dan niet echt 'een droomhuis' zeker niet qua uitstraling vanaf de buitenkant, maar binnen wel qua stijl aan te passen. Zo dacht ik hier zeker nog wat jaren te wonen en de woonwens maar los te laten.

En dan zomer 2012 .....
"Kom ff kijken, nu heb ik een huis gezien dat jij vast 'een plaatje' vindt. En de wens terug naar de Stad komt dan wel uit, op een toplocatie". Tja ..... mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Een dag later toch maar eens de verkopende makelaar gebeld. Dezelfde week nog volgde een afspraak met de makelaar voor bezichtiging en ja je raadt het al, ik was verliefd. Maar dan ook nog eens alleen op de 'witte' gevel en de tuin;-) Een tuin is niet zo 'gewoon' in de binnenstad en dit vind ik toch wel super.

Stilletjes toch ook wel eens de hoop op een huis waar weinig aan hoefde te gebeuren. Nou, dat is dit niet! Maar dat geeft ook weer uitdaging en 'eigen' mogelijkheden. Door het huis te strippen kan alles weer naar eigen wens & stijl opgeknapt worden. De woning was verhuurd en uitgeleefd, helaas zijn door de jaren heen veel van de authentieke details verloren gegaan. De uitdaging is om de items die nog wel aanwezig zijn 'blikvangers' te laten worden en de rest weer enigszins te herstellen in een eigen authentieke stijl ..... 

Plannen genoeg!



HappWeekend!


XO
Yet

27 comments:

  1. Ohh....Yet dat kleine stukje foto van jullie nieuwe huis ziet er al fantastisch uit, zou ook zomaar mijn droomhuis kunnen zijn met die witte gevel.
    Van harte met jullie nieuwe stek en wij...hier op blog volgen de verbouwingen natuurlijk met heel veel plezier.
    Fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yet wat gaaf!!Gefeliciteerd!! Wat spannend ook!! En helemaal volgens eigen wens en stijl opknappen is jou helemaal toevertrouwd! Alweer een nieuwe uitdaging...;-)
    Wanneer ga je beginnen?
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yet,
    Dit lijkt me echt een droom die uit gaat komen... Wat heerlijk moet dat zijn! Hou je ons op de hoogte van alle vorderingen? Ik ben heel benieuwd naar hoe het allemaal gaat worden en hoe het in zijn werk gaat. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis dus...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je aan koop, wat een leuk nieuws en wat een grote stap....verbouwen, verhuizen..maar zoals je zegt, het kriebelde al langer, dus een goede keus voor jullie.
    Heel veel succes de komende maanden.

    Lieve groetjes van mij!
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf huis Yet: gefeliciteerd! Wat een spannende ontwikkelingen allemaal! Superleuk voor je.Dat opknappen komt vast wel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zeg.....van harte! Super....wat een plaatje, voor wat ik zie ;) Zie al mooi glas in lood, jummie.....nu daar weet je vast heel veel leuks mee.
    Dacht gelijk aan brocante erin....grapje ;)
    Maar in zo'n huis past ook juist goed strak en design....kan ik ook zeker echt mooi vinden.

    Maarre...is dit in DE stad Groningen....?
    Zo nieuwsgierig ben ik ook ;)

    Fijne avond

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat Yet, wat heerlijk voor je, geweldig en ik vind de foto heel goed weergeven wat voor huis het is. En dat het mooi gaat worden weet ik wel zeker.

    Ben heel benieuwd of je meer in de buurt gaat komen ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! Heerlijk zo'n nieuwe uitdaging.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben heel erg nieuwschierig naar de komende foto,s. Gefeliciteerd meid.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met deze aankoop!!

    Zelfs deze kleine foto ziet er al veelbelovend uit.

    Hier zal het laatste woord nog niet over geschreven zijn....☺

    Succes met al je plannen!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf ziet het er aan de buitenkant in ieder geval uit. En die binnenkant gaat dat vast ook worden . flink aanpakken waarschijnlijk . Maar gaat goed komen weet ik zeker .Een droomhuis ... fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De gevel zegt al heel veel hoor!

    Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe thuis en ik neem aan dat wij prachtige plaatjes gaan zien over alle vorderingen, ik kijk er al naar uit.

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd, wat gaaf dat je zo'n mooi huis hebt kunnen kopen, in de binnenstad en mét een tuin! Je hoeft je de komende jaren niet te vervelen en ondertussen heb je stof genoeg voor je blog. Ik ga het met veel belangstelling volgen, dat snap je wel!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow, ziet er nu al goed uit!
    Geniet er van, wordt vast prachtig!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Yet, alleen het plaatje al. Die mooie gevel!
    Hartelijk Gefeliciteerd!
    En als het toch al heel lang gekriebeld heeft denk ik, dat je je met energie en enthousiasme op de verbouwing en inrichting zult storten.
    En wij lekker meegenieten via de foto's!
    Heel veel succes, Yet!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat spannend! Dit ziet er al mooi uit!
    Van harte gefeliciteerd!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Great blog, so I'm a new follower =)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat geweldig voor jullie! Ben heel benieuwd hoe alles uiteindelijk zal worden. Heel veel succes met klussen en verbouwen :-)

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh-hoo wát gaaf Yet van harte gefeliciteerd meid!
    En die gevel: gewéldig! Dat beloofd nog veel meer moois :-)
    Heel veel succes met alle voorbereidingen en plannen maken.
    Enne tuurlijk blijf ik je op één voet volgen hihi
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe woning, de gevel ziet er veelbelovend uit!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er goed uit! Heel benieuwd wat het allemaal gaat worden. Laat je ons straks wel zien toch? Veel plezier ermee en het zal ongetwijfeld mooi zijn en worden. Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Al zie ik maar een klein plaatje.....maar wat lijkt het mij een geweldig mooi huis.....proficiat......en heel veel sterkte en plezier met verbouwen.....en ons mag je de resultaten laten zien.....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Yet,

    ik spat even van mijn blog naar jouw blog hoor. bedankt voor je enthousiaste reactie over de reportage.

    Heb ik toch zomaar deze post van je gemist over jullie nieuw huis. Jeetje meid, wat een plaatje , dat stuk
    van de gevel alleen is al prachtig !

    Dat gaat leuk worden om te verbouwen, stukje bij beetje het helemaal naar je zin maken.
    Alvast succes ermee , we gaan het vast allemaal mee krijgen ;-)

    Fijn weekend ! Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat een spannend avontuur staat jullie te wachten...een nieuw huis! Ik wens je heel veel plezier, voorspoed en veel geduld met het klussen:) Hoop dat je tijd hebt om over de voortgang te bloggen en ons mee laat genieten in je avontuur;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd ! Ik zie zo al op de foto dat het een charmant huisje is , wat leuk!
    Nog een fijn werkend!
    Manuela xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. o dat ziet er aan de buitenkant al veelbelovend uit iig
    spannend hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!

 

© Le Style All rights reserved . Design by Blog Milk Powered by Blogger