Pilea




Groen is hip, ik schreef er dan ook al eens eerder over, weet je nog? Nog even lezen? Dat kan hier!


Pilea 
Grappig is dat toch, wat je aandacht heeft, daar focus je op en zie je dan steeds meer van. Zo gaat dat bij mij, bij het beetje groen in huis. In de Scandinavische woonstijl zien we ook groen. Bij deze interieurstyle foto's viel mij steeds één plant in het bijzonder op. De Pilea oftewel de Pilea Peperomioides. Dus zo begon mijn zoektocht, waar is zo'n plant te koop? Al snel kwam ik erachter dat deze moeilijk vindbaar is in Nederland. Ondertussen deed ik steeds meer informatie op over dit mooie plantje. Zo wist ik dat deze makkelijk was in onderhoud en makkelijk te stekken. Helemaal ideaal voor mij dus, gezien mijn 'groene vingers' ;-) Maar hoe kwam ik nu aan een stekje?


België
Tijdens één van mijn speurtochten op het net, kwam ik op een forum over de Pilea Peperomioides , die ook wel pannenkoekenplant of Chinese Money plant genoemd wordt. Zo mailde ik al in februari met een lieve dame uit België. Zij liet weten mij graag een plantje te bezorgen, maar de scheutjes waren nog te klein. Nu in mei contacten we weer en ja de plantjes waren héél goed gegroeid. Zo ontving ik halverwege deze week mijn mooie mini Pilea! Eerst eens laten acclimatiseren een paar dagen en gisteren in een kweekpotje met wat nieuwe aarde gedaan. Het plantje heeft nu nog een plekje in één van de thee kommen van Lenneke Wispelwey. Toch ook al wat andere leuke opties besteld via internet, zo makkelijk is dat!


Grow grow grow, babyplantje ;-) Ik vind je zo leuk!



Een fijn lang weekend!

XOXO
Yet





foto credit © Le Style Studio. 

Ceramics Lenneke Wispelwey
Pilea
Card, Because you are unique, Orphan Socks
 

LE STYLE © design by Blog Milk