Plant power






GROEN

Zo mooi om je eigen Urban jungle te creëren als je daar de mogelijkheden voor hebt. In Italië zie je veel groen op de verschillende buitenplaatsjes. Het brengt zo'n authentieke sfeer. Jarenlang was er bij mij geen plant meer te vinden. Minimalistisch, simpel en praktisch vond ik mooi. Groene vingers dacht ik toch niet te hebben. Tot ik jaren geleden verliefd werd op de Pilea, Pilea peperomioides, ook bekend als de Pannenkoekenplant. Tegenwoordig vind je deze bij de tuincentrums. Voor mij was het toen een hele zoektocht! Via internet kwam ik in contact met een lieve Belgische dame die wel een stekje per post naar me toe wilde sturen. Wat was ik blij! Daarna volgde na de verhuizing naar het Stadshuisje snel meer groen. Dit haalde ik voornamelijk bij Dille en Kamille. Cactussen, vetplanten, een Sansevieria die ik van mijn moeder kreeg en mijn favoriete hangplant; het Chinese lantaarnplantje, brengen nu sfeer in het stadshuisje. Ik heb na de vakantie altijd zin in wat nieuws in huis. Zeker nu we ook nog gelijk herfstweer hebben en we dus weer meer binnen leven in ons stadshuisje, creëer ik graag meer gezelligheid. Afgelopen maandag waren we samen vrij, we hebben de bovenverdieping opgeruimd en de slaapkamer nieuw, ruimtelijker ingedeeld. Heel fijn deze verandering! Binnenkort komt er vast weer wat 'groen' bij ;-). Heb jij groen in huis?


Fijn weekend!
Yet








 

LE STYLE © design by Blog Milk