Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Lelies

15.9.11



Een bloem met betekenis.....

Achter het elegante uiterlijk van een lelie gaan verschillende betekenissen en verhalen schuil. Ze symboliseren liefde, waardigheid, zuiverheid, puurheid, reinheid, eenheid, vergankelijkheid, vrouwelijkheid etc. De lelie heeft een luxe uitstraling en heeft een rijke geschiedenis. Al in de tijd van de Grieken en de Romeinen werd de lelie gezien als een bijzondere bloem met betekenis. Een bruid kreeg een kroon van lelies om haar geluk en vruchtbaarheid toe te wensen. In de middeleeuwen werd de Lelie het symbool voor vrede. In verloop van tijd heeft de Lelie er steeds meer betekenissen bij gekregen. Het feit dat lelies ook met periodes van rouw geassocieerd worden, komt voort uit het symbool  'onvoorwaardelijke liefde'. Ook na de dood vertellen Lelies hoeveel je van iemand houdt.

Ik deel graag even de betekenis en de foto's van mijn lelies met jullie..... Deze kreeg ik van mijn ' lief ' . Ik vind ze zo mooi!


If you have two loaves of bread, sell one and buy a lily
Chinees spreekwoord

Enjoy!

16 opmerkingen:

  1. Dat er zulke mooie betekenissen achter zaten wist ik niet, leuk om dit te lezen
    je lief heeft een goede smaak ! en jij hebt ze erg leuk in de vaas/pot gestyled
    geniet er lekker van
    Fijne dag, groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig staan ze zeg ... ben er ook gek op alleen op deze koningslelie ..... ik vind ze ook heerlijk ruiken alleen niet iedereen vind dat .... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn lievelings bloem hoor de witte lelie...maarre die vaas!! vind hem geweldig !!!!....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige bloemen Lelies alleen doen ze mij altijd aan verdrietige omstandigheden denken,........tja....
    En ik vind ze nogal..uuhhh stinken,ja echt ik word er gewoon misselijk van die scherpe geur.
    Maar ze staan prachtig in jou mooie interieur.

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat lief van je lief.....
    Onvoorwaardelijke liefde dus....'-)
    Geniet er maar van.
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je 'lief' heeft blijkbaar veel verstand van bloemen...dat heeft de mijne niet hoor hihi!!

    Geniet er van! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo lief van je lief:) en wat leuk om de betekenis te weten, dankjewel!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How beautiful! I love the meaning of flowers and these have the most sublime of all of them. I can imagine their exotic sent! Warmest Autumn wishes from and old farmhouse in England - Glenda xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. is it me or did you change the look of your blog? well i like it very much either way:)
    i’ve got lillies in my living room at the moment they are sooo beautiful and magic i love them...
    lovely interior by the way :)
    xo sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn zo mooi, zo teer en zo vol liefde, wat lief dat je ze kreeg van je man.
    De betekenis maakt het heel speciaal.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ook wij zijn gek op lelies, ik vind ze zo mooi, in het verleden heb ik ze nooit gehad omdat toen iemand zei: het zijn begrafenisbloemen, maar gelukkig vind mijn lief ze ook geweldig.

    Mooi is je blog geworden.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn inderdaad prachtig, een mooi begin van het weekend zo'n mooie bos in huis! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie post met prachtige foto's van de bloemen van je lief en ook nog eens de betekenis erbij.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Benvenuti nel mio giardino.
    Tornerò.

    bacio

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja prachtige bloemen...ben er ook zo gek op!Helaas heb ik niet vaak genoeg bloemen in huis...manlief is er alergisch voor,niest dan achterelkaar door,dus probeer ik me te beperken met het neerzetten van bloemen;(((((
    Lief van je mannetje!!!
    Sabihax

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat moooooooooooooooooooooooiiiiiiii!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media