Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Ornament

16.11.11


 



Een plafond ornament uit een oud Herenhuis..... 

Mijn partner heeft met pijn in zijn hart, dit plafond ornament uit het plafond van een Herenhuis gehaald. Het plafond moest er helemaal uit en vervangen worden, de eigenaar had liever een strak plafond. Dit plafond ornament was op een hele oude manier bevestigd. Aan de balken werd eerst kippengaas bevestigd, door het kippengaas werd stro gevlochten. Daar werd gips aangesmeerd en daarna het ornament. Zo werd vroeger het plafond gefabriceerd.



Ons idee was om het ornament te bevestigen aan de steigerhouten wand. Een ' uniek kunstwerk ' als wanddecoratie. Helaas konden we geen oude vleeshaak vinden waaraan hij zou komen te hangen. Vandaar dat het ornament nu op de sidetable is gezet. Wij zijn er zo ook happy mee.....

Op de laatste foto is zichtbaar dat het ornament niet helemaal rond is. Mijn partner had het idee het rond af te slijpen. Zo in origine, zoals het ornament uit het plafond is gehaald, heeft ook iets..... toch?

Enjoy!

41 opmerkingen:

  1. Mooi..!!
    Ik heb hier nog een oude vleeshaak liggen Als je wil mag je die wel hebben.

    komt echt uit een slagerij.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonde hoor om z'on oud plafond te slopen, maar tja niet iedereen houdt van oud en authentiek. In ieder geval heeft het ornament een mooi plekje gekregen bij jullie, jammer dat je het herenhuis er niet bij hebt gekregen ;-))
    Trouwens ophangen kan, maar ik vind het zo leunend tegen de wand ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig...ik zou hem zo laten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te horen hoe ze vroeger ornamenten bevestigden. Een geluk voor jou dat de eigenaar 'm niet wilde, hij staat prachtig op je sidetable!
    Fijne dag!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi is deze en het staat prachtig op je side-table. Zeker zo tegen die houten wand. Fijn om te lezen dat deze gered is...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig zeg en helemaal uniek. Wat een geluk dat deze nu weer een 'tweede leven' heeft gekregen bij jullie.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kunstwerk maakten ze vroeger toch!
    En hoe bedenk je het nou om een antiek plafond te slopen!! waah hoe errug!!
    Maar jij hebt er echt een geweldig decoratie stuk aan over gehouden
    Misschien kun je hem ophangen aan spiegel haakjes dan krijg je aan vier kanten alleen een klein stukje metaal te zien.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat snap ik werkelijk niet, dat ze zo'n mooi plafond gaan slopen voor een strak plafond(ga dan in een nieuwbouw iets wonen zou ik zeggen, jammer dat de originele details zo verloren gaan...
    gelukkig heeft dit mooie ornament bij jullie weer een mooi plekje
    hij is prachtig !!! en ik zou er niets meer aan doen
    veel plezier ervan gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geluk dat dit mooie ornament gered is en jullie er nu van kunnen genieten!
    ik zou hem ook zo laten, helemaal origineel!

    fijne dag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ornament, staat mooi zo op de side-table.
    groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi ornament, je begrijpt niet dat mensen dat van het plafond willen halen hè? Maar voor jullie wel een geluk...het ornament staat erg mooi op je sidetable!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat Hetty je een vleeshaak aanbied,

    Wat hadden ze vroeger toch grappige constructies op iets te maken hè?

    Hou je hem nu als decoratie hebt gezet vind ik ook erg fraai.

    liefs en een fijne dag,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het zou toch verboden moeten worden:zon oud,prachtig plafond slopen en dan zon modern kreng in zon huis maken...Maar ja,smaken verschillen nu eenmaal!!Maar hij staat daar prachtig bij jou!!Geniet er maar van!
    Fijne dag en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig !! mooi je hoekje zo !!!...liefs van mij...♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig stukje nostalgisch bezit.En vooral niet rond slijpen lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooo moooiiiii,en slijpen...neeee zonde !!
    Hoe kan iemand nu graag een strak plavond willen als er zoiets prachtigs op zit ??? ik begrijp dat niet hé wij lopen zuchtend door zulke huizen en zouden het maar wat graag zo hebben...
    Maar hoe dan ook jij hebt er een prachtige decoratie aan over gehouden,ook niks mis mee.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gelukkig dat die man hem niet meer wou hahahaha hij is prachtig zeg staat er ook prachtig zijn tijd te sieren ..... geniet er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe kun je nu zoiets moois eruit slopen.
    Onbegrijpelijk toch ?!
    Hebben jullie even geluk. Ik vind hem in één woord:
    PRACHTIG
    zo ontzettend móói daar op je sidetable !!!!
    FIJNE DAG Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow hij is prachtig !
    Een mooi stukje decoratie nu in je huis
    En je krijgt er prachtige fotos van ook
    Ik geniet heel erg van jou blog hoor ,hij is helemaal mijn smaak
    Lieve Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is dit een plaatje van een ornament !!!En wat heb je het weer heel mooi gestyled, je hebt het echt in de vingers hoor....Hij staat super mooi op je sidetabel,heel mooi en ingetogen.
    lieve groet....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je snapt toch niet dat als je zoiets aan je plafond hebt dat mensen dat er uit willen hebben. Die horen dan niet in zo'n heren huis te wonen! Maar jij hebt iets moois voor op je sidetable. Hij is prachtig. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat bof jij met een man die oog heeft voor details, een mooi oud handwerk heeft hij voor je meegebracht.
    Je hebt hem ook zo mooi gedecoreerd.

    Lieve groet van mij,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. die zou ik wel aan mijn plafond willen hebben..mn antieke luchter eronder wauww..
    Niet slijpen hoor :O
    dit is perfecte imperfectie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow....prachtig zo'n ornament. Het is toch zonde dat iemand dat zomaar wegdoet.
    Gelukkig voor jou....want je heb er nu een bijzonder kunstwerk bij.
    Mooie foto's met het zonlicht.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo is hij helemaal prachtig, niks meer aan doen. Een prachtig kunstwerk.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Onder in de kast staat onder de twee linken die ik al heb gepost...we hebben nig veel meer servies nl !!....liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. your house is like a beautiful treasure chest...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig ornament, jammer dat sommige mensen daar niet de 'schoonheid' van zien. Leuk om te lezen hoe zoiets werd bevestigd. Inmiddels heeft het bij jullie een mooi plekje gevonden.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Helemaal niks aan doen, hij is geweldig zo rechtstreeks van het plafond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig zo gips ornament,het zou zonde zijn als je hem mooi rond maak,dit is handwerk en is leuk dat je de onregelmatigheid ziet.de charme van het vak.
    Wat een sfeervol blog , en dank je wel voor je bericht.

    Groetjes Joke star16

    BeantwoordenVerwijderen
  31. onvoorstelbaar dat mensen strak boven zoiets prefereren maar das dan weer in jullie voordeel toch? Ik vind hem prachtig!!! Veel plezier ermee en alvast een fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig ornament, en wat een geluk dat je partner wel de waarde ervan ziet.

    groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schittterend ornament. dat iemand dit juist weg wilde halen..zonde maar jullie hebben er een bijzonder mooi stuk bij. Genieten!!

    Liefs en een fijn weekend,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw,hij is prachtig,hoor,ik ben gek op oude ornamenten en,hij staat geweldig op je sidetable,...fijn weekend,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. owww wat zonde dat ze het eruit hebben laten halen.
    Maar ach nu heb jij het een mooi plaatsje gegeven :)

    Fijne zondag nog!
    Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk dat je mij gaat volgen, jouw blog ziet er ook erg leuk uit.

    Ik ga je volgen.................groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie blog!
    genieten, ik ga je graag volgen!
    Leuk dat je mij ook weet te vinden, welkom!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk dat je me gevonden hebt! ik ga jouw ook volgen, leuk blog!!
    En zo'n ornament is prachtig, ik heb er ook nog eentje, een langwerpige, leuk idee om hem gewoon ergens neer te zetten.
    groetjes Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een prachtig plafond ornament,
    fijn dat het bij jou een 2e leven krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig.....wat een gaaf ornament!
    Super dat ie gered is....zou toch zonde zijn als zoiets moois verloren gaat......
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. het is een plaatje!!!

    tja alles is al voor me gezegd....dat iemand dat niet op het plafon wil hebben..

    fijne dag
    groet peet

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media