Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Kerstboom & Details

17.12.11


Kerstboom in Franse Vaas .....

De kerstboom staat centraal in de kamer in een Franse vaas.
Zo hebben we altijd zicht op de kerstboom.

Eigenlijk was het de bedoeling om twee kerstbomen op de eettafel te zetten.
De Franse vazen komen uit onze tuin.
 Ze kregen na het binnen halen
plaats op de eettafel.

De bedoeling was hier twee kleine bomen in te plaatsen.
Na onze koop bleek bij thuiskomst dat we te groot
hadden gedacht;-)

Nu staat er dus één centraal in de kamer, op het oude tafeltje.
Over het tafeltje twee Franse jute zakken gelegd.
Rieten kerstklokken en wat kerstballen erop.
En dan de Franse vaas met kerstboom.

De andere kerstboom heeft buiten een plaatsje gekregen,
bij de voordeur.



De andere Franse vaas staat nog wel op de eettafel.
Deze laat ik jullie nog zien.....

Nu volgen nog even wat detail foto's van de oude kerstdecoratie
 die in de kerstboom hangt.....



Mijn bedoeling was om alleen oude kaarsjes in de boom te doen dit jaar.
De verlichting decoreren in de kamer en keuken maar niet in de boom.
Op de Franse Paspop {voor de kerst} een Frans Jabot met strik.....
Ook had ik van oud lint een Strik geknoopt voor in de boom.
Dit als alternatieve piek zo kwam dit detail weer terug.

Maar, 'de jongste' vond dit maar vreemd en ging hier niet mee akkoord;-)
Dus toch lichtjes in de boom en een oude piek in de top.....


Fijn weekend verder.....


Hartelijke groet
*****

17 opmerkingen:

  1. Mooi hoor je boom !!!...liefs van mij....xxx...

    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die kids... die winnen toch altijd weer he? Maar ik vind je boom geweldig, echt heel mooi! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heeft iedereen toch een
    mooi verhaal, ik vind het heel bijzonder al die verhalen, die hoor ik niet bij mijn buren of bij vrienden hoor:)) Heel mooi je deukballen en klokjes..geweldig je boom, helemaal in "STYLE" .
    Ik vind je krans met vogelhuisjes geweldig, ik heb hem ook:))

    Geniet van een mooi weekend,
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lachen...bij ons hebben de kinderen ook de overhand! Met name de versiering in de boom. Zij hebben afgelopen jaren elke keer iets gemaakt voor in de boom en ik denk elk jaar...volgend jaar wil ik mooie oude ballen erin hangen..mischien volgend jaar! Hihi Mooie oplossing van jullie bomen, prachtig, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja..een piek en lampjes zijn voor de kleintjes toch wel 1 van de belangrijkste dingen voor in de kerstboom.. Ik vind je boom erg mooi zo met de oude kerstballen en klemmetjes!!
    Alvast fijne dagen! liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi mooi mooi!

    hoe je de lichtjes in de boom hebt gedaan, prachtig! het blijft altijd een crime vind ik, die lichtjes... mijn zoontje is pas 3 jaar dus die heeft nog niet echt het besef van kerst maar ik houd mijn hart vast, straks komt hij aanzetten met druk gekleurde kerstdecoratie (brrr) maar ja, dat weiger je dan toch niet he?
    dan past het maar niet ons stylische geheel.. heeft ook wel weer wat ;-)
    Soms zie ik blogs voorbij komen die mij net iets te perfect zijn. Dan denk ik, die mensen hebben vast geen huisdieren, geen kinderen, geen kleinkinderen en .... geen leven??? lijkt het net een etalage of een museum... maar ieder zijn ding uiteraard. Bij jou ziet het er in ieder geval heel mooi en heel gezellig uit... Wat eten we ;-)

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook bij jou zo'n mooie serene sfeer.Prachtig je boom en zeker zoals de lichtjes in de boom gedrapeerd zijn
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een boom zonder lichtjes zou hier denk ik ook niet door de kerstcommissie heen komen hoor ;-)! Maar de boom is prachtig zo!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ;-))) ja de kids hebben het voor het zeggen!!
    maar je boom is heel leuk!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn je lichtjes mooi in de boom, zo'n mooie lijn, en ja soms is het geven en nemen.
    Een fijne dag morgen
    Lieve groet Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, kinderen en kerstbomen: Paarse ballen, rode paddenstoelen, gekleurde lichtjes, en strikken, hihi. Toen mijn kids nog klein waren probeerde ik dat kakelbonte gedoe altijd te omzeilen, ik had een doos vol met leuke houten kerstfiguurtjes, zo schattig en die mochten ze dan lukraak in de boom hangen.
    Kon ik de boel daarna toch nog een beetje af stylen met mijn zilverkleurige ballen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tja met kinderen thuis, ze hebben graag ook hun eigen zegje hé...maar hoe dan ook het resultaat mag er best zijn.

    Een sfeer waar ik van hou...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kinderen hebben een hele andere kijk op dit soort dingen....Maar het zijn gelukkig voor jou geen roze en gele kerstversiering geworden...;-)
    Mooi zo.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O jee, ik zie de blik op jullie gezicht bijna voor me toen jullie met die boompjes thuis kwamen. Te groot! En wat nu... Nou het resultaat is prachtig hoor. Ik vind dat ene kaarsje in dat knijpertje zo mooi... Ik heb ook een paar van die knijpertjes met kaarsjes, maar durf ze in de boom niet aan te doen. Ze zitten nu aan schalen en saucieres, ook mooi...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is prachtig zo!!En t dilemma van de piek ken ik.Ik hou er ook helemaal niet van.Maar ook ik kwam er niet onderuit toen de kinderen klein waren.Dus stond hij ieder jaar braaf in de boom te grijnzen naar me.Maar nu zijn de kinderen ouder...en je snapt t:eindelijke geen piek meer!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. how beautiful, i just love Christmas!
    and your new banner is fabulous, perfect for the season!
    xo sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a gorgeous tree!
    http://missbbobochic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media