Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Sober French metal locker

27.1.12



Sober metalen Frans kastje .....

Op de keukenplank staat een sober kastje van metaal.
Deze krijgt nog een ander plaatsje.

Leuk, om de lucifers en andere kleine keukenspullen in op te bergen. 
Ik kocht deze bij de De Tweede Lente.

Waar het zo omschreven stond:

Sober metalen Frans kastje, het lijkt wel een soort oventje of fornuisje. Het heeft een schoorsteentje, maar ook legplankjes achter de deurtjes.
Weet iemand wat dit precies is, waarvoor het gebruikt werd?
Bij de vorige post ben ik vergeten de reacties uit te zetten.

Bij deze post kan je ook reageren.
Ben zo benieuwd of iemand
meer info heeft;-)

Wat gaan de dagen lekker snel wanneer je het druk hebt;-) .
Het is alweer weekend .....

Happy Weekend!

26 opmerkingen:

  1. Waar het precies voor gebruikt werd weet ik niet maar het kastje is wel erg mooi! Ik hoop dat iemand anders je meer over de achtergrond hiervan kan vertellen!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen idee. Waar ik even aan moest denken is dat je vroeger koolstoofjes had, een soort warme stenen die dienst deden als kruik. En die moesten in de oven warm gehouden of gemaakt worden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas kan ik je ook niet verder helpen, maar ik weet wel dat je een heel mooie vondst hebt gedaan!

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik de eerste foto zag, dacht ik ook meteen, het lijkt wel een oventje. Wat mooi, maar nee, ik weet echt niet wat het is...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Murjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig kastje. Lijkt idd. wel een oventje. Het is sowieso leuk want het is frans! ;-)
    Fijn weekend!
    liefs, annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee waar dit kastje voor gebruikt werd, lijkt inderdaad een soort mini oventje. Hij is klein zo te zien, misschien een poppenoventje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dacht ook dat het een oventje was.......
    Ben benieuwd.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie vondst! Ik weet alleen helaas niet wat het is... Lijkt inderdaad op een oventje.
    Ben benieuwd, als je het weet!

    Fijn weekend! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een oud speelgoed oventje misschien?
    Wat het ook mag zijn, het is een schatje om te zien hoor!

    Fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat grappig met dat schoorsteentje! ik heb echt geen idee wat het is.. ik ben dus heel benieuwd of iemand anders het weet!

    fijn weekend,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik kan je helaas niet verder helpen maar vind het ook een heel leuk kastje!

    Fijn Weekend

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi aanwinst.
    Jammer dat je niet kan achterhalen waar dit voor gebruikt werd vroeger.
    Wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,

    Ik dacht ook meteen een oventje....
    of een warmhoud kastje..voor uh?? tja...nou....in ieder geval ik vind het TE gek!!! Zo gaafffff, nog nooit zoiets gezien.


    heel fijn weekend,

    lieve groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat n grappig dingetje ,hij is wel klein voor een oven he ?
    Maar ja de Fransen zijn ook niet zo groot ,hahah
    Voor kleine pizza tjes ??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geen idee maar het is wel leuk. Fijn weekend.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi, dit is een antiek houtgestookt fornuis met oven.

    Linksboven voor het hout, de grote deur voor de hoofdoven en de kleine deurtjes voor kleine maaltijden bereiden of warm te houden.

    Dit werd ook vaak gebruikt om bijvoorbeeld de keuken warm te houden door de deur met hout open te laten staan. Als soort van moderne verwarming.

    Via de schoorsteen kon de rook en de kook luchtjes naar buiten.

    Geniet van je weekend!
    Groeten
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello, what a great blog. You show many beautiful and inspirational ideas. I love all kinds of establishments and you show a lot of variants here.

    many greetings
    Rena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Graag gedaan, het is leuk om er vanalles bij te bedenken. Wie heeft het gebruikt, waar, wanneer. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. IK VIND HET EEN LEUK KASTJE!


    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  20. waar hij voor gebruikt werd zou ik niet weten maar wat is hij stoerrrrrrr.....fijne week lieve groet rosita..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Stoer kastje!
    Fijne avond! Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig!!!wat een stoer eenvoudig kastje...waarvoor,ik zou het niet weten :-)
    Fijne avond groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gold!!!!!!!!!!! Thank you for shearing!

    Kind regards from Norway!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. scheetje is het, zag hem bij Yvonne staan, heb ook geen idee waar het nu werkelijk voor werd gebruikt.
    vind em superrrrr
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een prachtig kastje is dit en wat gaaf om te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wát een prachtige vondst !!!!
    Dus het is toch een oventje ...
    en nu een kast ;-) Ik vind hem GEWELDIG
    Ik kan me voorstellen dat je deze absoluut niet kon weerstaan.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media