Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Industrial chair .....

21.1.12







Industriële tekentafelstoel..... 

Industriële stoel ontworpen door Friso Kramer in de vijftiger jaren

 en uitgebracht door Ahrend de Cirkel.

De stoel heeft veel gebruikerssporen. Deze is in hoogte verstelbaar, wat erg praktisch is.

Voor nu een plaatsje gekregen bij de eettafel, gewoon in de 'originele' oude verf.....
Ik vind het doorleefde en de juiste kleurstelling {Zwart-Wit!}
voor nu passend in de keuken.

Op de zwarte houten zitting zitten witte verfvlekken.
Misschien dat deze zo tegen het voorjaar toch
een likje andere verf krijgt.....


Wonderful Weekend

26 opmerkingen:

  1. lekker stoer is hij ...ben benieuwd of je hem gaat veranderen ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw! erg stoer accent aan je tafel!
    laatst zag ik zo'n soort stoeltje hier bij de kringloop, twijfel twijfel want waar zet ik hem dan neer... volgende dag terug maar toen was hij natuurlijk al verkocht... baal baal...

    Fijn weekend! Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stoel en helemaal zo aan je tafel.
    Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lekkere stoere stoel! Lijkt ook wel een klein beetje op de schoolstoeltjes van vroeger.
    Ben benieuwd of je er nog wat aan gaat doen,

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoer zo'n oude bureaustoel. Bijna zonde om te verven! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie industriële stoel, deze zal vast een eyecatcher aan je keukentafel zijn! Welke uiteindelijk niet meer voor tekenen bestemd is geweest..;-) Ben benieuwd of je het zo laat of niet.

    Fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg stoer zeg, mooi door zijn eenvoud, en toch zo uniek.
    Ik ben benieuwd of hij een kleurtje krijgt....

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zo zeg met die donkere zitting en leuning. Vind 'm helemaal geweldig.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je ook de afkomst van de stoel weet! Een mooi exemplaar...tot aan het voorjaar kun je de tijd nemen voor een weloverwogen beslissing :)!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige stoel , zoiets hebben wij nu in de computerkamer .

    Veel plezier ermee !

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de stoel doet mij ook meteen denken aan de stoelen die we vroeger op school hadden en wat leuk dat jij dit stoere exemplaar nu gewoon bij jou in de keuken hebt staan!

    fijne zondag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is super!!En wat mij betreft zo mooi genoeg.Maar weet zeker dat als je m gaat verven,jij er iets prachtigs van weet te maken.Ben benieuwd...
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi de stoel! dat het zo doorleefd is vind ik juist heel erg mooi, fijne zondar liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige stoere stoel! Heerlijk die doorleefde uitstraling.

    Fijne dag! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pracht exemplaar....nu al.....
    Ben benieuwd of ie nog in de metamorfose gaat.......

    Fijne zondag

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie stoel hoor! Lekker stoer, industrieel! Zou alleen de zitting misschien opnieuw verven de rest mooi zo laten!
    Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow die is gaaf en stoer,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha wij hebben een vrijwel identieke tekentafelstoel in de garage staan. Alleen waar jij hout hebt hebben wij stof :-) Manlief heeft hem ooit in zijn schoolperiode opnieuw "bekleed". Oh die gaan we dus niet weg doen !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige stoel waar je nog heel veel plezier van zult hebben. En de zitting in een ander kleurtje zal ook wel heel leuk staan... Weet je al welke kleur?
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is zo al een beauty en lekker stoer. Zou hem zo laten..

    Fijne avond.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een super stoer exemplaar, vind em geweldig !
    denk dat mijn zoon zoiets ook graag aan zijn bureau zou willen.
    de verfspetters zou ik er juist op laten zitten, vind ik leuk :-)
    Fijne avond
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie zo'n stoere stoel en juist leuk dat hij er zo doorleefd uitziet!

    Alvast een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een hele leuke stoel, hij is zo ook prachtig. Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen, kan me best voorstellen dat je hem net een beetje bijwerkt. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt een stoere stoel !
    En ach alles komt weer terug ,zo zie je nu al dingen die je vroeger ook hebt gehad ,grappig toch ?!
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful blog! I would love to find a chair like this. Penny x

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media