Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Pinterest

7.3.12


Bron foto: Pinterest. Mijn liefde voor architectuur, Chanel en Mini in één foto ;-)!


Pinterest / Blogs

De afgelopen weken zag ik vooral op buitenlandse blogs veel aandacht voor Pinterest .....
De vraag kwam naar voren of Pinterest de populariteit van Blogs doet afnemen?

Een sociaal prikbord waar je de dingen die jij leuk vindt op kan delen en die van anderen kunt bekijken.
 Zo kun je Pinterest in één zin omschrijven.

Het bestaat al een tijdje, maar de laatste maanden
 is Pinterest opeens razend populair.

Zelf vind ik Pinterest een heerlijke informatiebron om bijzondere foto's en inspiratie te vinden.
Maar een blog geeft interactie, beelden en informatie.
Maak jij ook gebruik van Pinterest?

Hoe denk jij over de populariteit van Pinterest en de toekomst voor de blogs?



Fijne blogtijd ;-)

Enjoy!

27 opmerkingen:

  1. Ik schrok al...ik denk je stopt met je blog en gaat helemaal over...
    Gelukkig..ik snuffel er graag, maar ik vind het heel druk..en dan bedoel ik veel informatie, teveel soms en dan wil ik reageren...en dan mis ik idd de interactie...
    Ik denk niet dat de blogs verdwijnen, maar ik denk wel dat Piinterest een groter plek gaat krijgen..

    Ik ben benieuwd naar de reacties...
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi nou ik hou het maar bij het blog ,dit kost me al de nodige tijd die ik soms niet heb
    ik haal me al altijd teveel op de hals
    dit is voldoende ik vindt het wel leuk om daar idee;en op te doen
    maar ik vindt het prima zo
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pinterest is vooral plaatjes kijken en verzamelen. Het hele "like" en "repin" gebeuren vind ik tamelijk eenzijdig, zie de lol er ( nog) niet van in. Best leuk om af en toe naar te kijken, maar bloggen is wat mij betreft veelzijdiger en creativiever.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatiever bedoelde ik natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat Pinterest heel veel aandacht trekt maar ik mis toch het contact met elkaar door de reacties heen en weer..
    Dus bloggen mag van mij blijven bestaan....pfff moet er niet aan denken veel te leuk..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb Pinterest ook pas ontdekt, heerlijke site om plaatjes te vinden. Maar niks zo persoonlijk als een blogje als je het mij vraagt :-) Dus: EN EN!
    Liefs Carolien PS geweldig plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pinterest is plaatjes kijken, en zo soms op een blog komen waarvan ik denk: leuk om er even op rond te kijken. Bloggen zal niet verdwijnen want pinterest is afstandelijker dan bloggen. Tenminste dat vind ik.

    Nee ik ben niet bang voor de invloed van pinterest, pinterest is zoals heel veel dingen in de echte wereld, een hele mooie glimmende buitenkant maar niet echt.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. to pinterest or not to pinterest... i too have foudn a lot of my work on there recently. i never new about before how so very ignorant of me :)

    but it seems like a good thing.... love this picture above :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe je het ook wend of keert je komt bijna altijd uit bij een blog met pinterest. Ik kijk ook veel op pinterest maar het haalt het niet bij bloggen.Leuke foto trouwens!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb wel eens op pinterest gekeken, maar ik vind bloggen veel leuker. Bovendien spreekt het bloggen ook je eigen creativiteit en fotografie en verhaal aan, je krijgt reactie en dat alles bij elkaar vind ik veel leuker.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken het (nog) niet zal eens rondsnuffelen.
    Eerlijk gezegd kom ik nu al bijna tijd tekort haha
    Euh maar ik vind het wel een práchtige foto !!!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook een Pinterest account maar dat gebruik ik echt om foto's op te slaan,bloggen is persoonlijker vind ik..

    Lieve groetjes chris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I absolutely love that photo - my very first car was a mini too!
    http://missbbobochic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De foto's bij Pinterest zijn prachtig maar vaak irreeël. Bij bloggen maak je meer gebruik van creativiteit met een persoonlijk inbreng,teminste denk ik. De toekomst... ik durf het niet te zeggen. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op Pinterest staan de mooiste foto's maar ze zijn verzameld en dus waarschijnlijk meestal niet van de verzamelaar zelf. Er zijn ook blogs (meestal in het buitenland) die alleen maar foto's van internet afhalen en er niet echt een persoonlijke noot aan toevoegen, daar heb ik zelf eerlijk gezegd ook al heel weinig mee.

    Ik kom veel liever op een blog met misschien wat minder mooie foto's maar wel zelf gemaakt en met een persoonlijk verhaal, dat spreekt mij veel meer aan. Bovendien is juist de manier van reageren op elkaars blogs zo leuk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik gebruik wel eens foto's van pinterest in mijn header, beetje van mezelf en een beetje van internet..zelf vind ik het ook onpersoonlijker dan bloggen, je ziet een naam en wat iemand mooi vind, er staan prachtig foto's op....het is gewoon anders.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pinterest is erg leuk kom er graag.....maar bloggen is toch veel leuker ???...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pinterest trekt heel veel aandacht, maar ik mis toch het contact met elkaar!


    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohh ik loop weer vet achter, heb er nog nooit van gehoord haha
    bloggen kan ik al helemaal niet bijhouden dus om nog meer aan te halen doe ik maar niet
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kijk graag rond op pinterest, maar blijf gewoon bloggen!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kom er zelf nooit dus mis ook niet hahhahaha blij lekker hier genieten van alles heb ik wel genoeg aan ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Such a cool picture.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  23. had nog niet van pinterest gehoord, maar wat ik zo lees blijf ik toch liever bloggen want je hebt meer contact met de mensen.
    alhoewel ik wel even een kijkje ga nemen.
    fijn weekend en ik vond het een leuke post weer

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Vooral super foto:)

    Pinterest, mooi voor inspiratie:)
    Ik vindt het bloggen leuker, als ik er tijd voor heb,hihi:)

    Als 1 van de weinige mensen die zo lief is om altijd te reageren op mijn blog, heb ik misschien wel iets leuks voor je in mijn laatste post?

    Let me know:)

    Sabihax

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ben nog nooit op pinterest geweest??!
    Geen idee wat het inhoud, wel veel van gehoord.
    Zal eens kijken.
    Fijn weekend, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb op dit moment heel erg veel 'vrije' tijd en ben dus ook eens gaan kijken op Pinterest omdat ik het steeds vaker tegenkom dat mensen het erover hebben... Maar ik er de kijk nog niet op gekregen, al moet ik er ook eerlijk aan toevoegen dat ik met zulke dingen ook vaak niet zo snel inspring... Ik hou het op bloggen en dan liefst blogs met eigen foto's i.p.v. alleen internetfoto's!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat grappig. Ik ben al een tijdje Pinterest addict en heb pas net bloggen ontdekt....althans, ben het aan het ontdekken. Om blogger en de mogelijkheden goed te snappen moet ik nog even geduld hebben denk ik.....maar mooi blog heb je. Kijk je ook eens bij mij. (Kan nog wel wat volgers gebruiken ;-)
    Ik ga die van jou volgen in ieder geval!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media