Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

April

1.4.12


Een nieuwe maand .....

En, zo is het alweer april, de maand 'die doet wat ie wil' ;-)!
Ik wens jullie allemaal een fijne maand toe.

Wat was maart een maand met al heerlijke dagen.
Ik hoop dat april dit voortzet!

Hier begint de maand met Witte Seringen.
Dit jaar geen Paastak, maar Seringen.

De `sering` is een plant uit de olijffamilie.
Vooral bekend als een kleine boom 
of struik met aantrekkelijke,
 zoet geurende bloemen.

De sering staat symbool voor huiselijk geluk
De witte sering staat symbool voor
jeugdigheid & vertrouwen.


Seringentakken zijn sfeervolle Lentetakken.
 Brengt voorjaarssfeer in het interieur.

De Paassfeer is dit jaar niet uitbundig,
 maar simpel aangebracht.

Foto's hiervan volgen in 'the posts' van de komende week.
De week voor Pasen ..... Maak er iets moois van!

 
  Lovely Day

Enjoy!

38 opmerkingen:

  1. Prachtige bloem, de sering. Helemaal mee eens en ze ruiken ook nog eens heerlijk natuurlijk.
    Mooie plaatjes bij je hoor, smullen.
    Fijne zondag.
    Groetjes van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze ook prachtig en leuk om ipv paastakken neet te zetten. Ik wens je een fijne zondag.

    Lieve groet,
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn de seringen... en ze ruiken ook zo lekker..
    Fijne week..
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige bak waar de seringen instaan. Ik heb zelf de seringen nog niet gevonden, maar kijk elke dag even of ze ze al hebben.
    Heerlijke sobere foto,s.
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden vroeger thuis een seringenboom in de tuin...wat kan die uitbundig bloeien zeg!! Mooie foto's heb je gemaakt, het staat prachtig zo!

    Een fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie plaatjes Elly. Echt genieten, en wat leuk dat je wat meer over de sering weet te vertellen. Weer wat geleerd. Fijne zondag nog.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's zeg en wat zijn ze mooi!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's heb je gemaakt van de mooie seringentakken.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zijn ze hè de Sering, ik heb vorig jaar net een struikje gepland, dus zal er direct nog geen takken van afknippen. Maar hij zit ondanks de strenge vorst wel vol met bloemknoppen......
    Ben eigenlijk dit jaar weer niet zo met pasen bezig, want ik ben jarig dan, vorig jaar was mijn dochter jarig met pasen en nu ik, heb heel wat anders aan mijn hoofd dan!
    Fijne zondag nog, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Seringen zijn prachtig! In mijn vroegste jaren, nou ja tot een jaar of 8 woonden wij in een huis met een paarse sering in de tuin. Wat bloeide die uitbundig. Dat is altijd in mijn geheugen gebleven. Ik heb nu een minisering op mijn balkon staan.
    Je hebt er ook een prachtige bak staan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lila ist eine schöne und wunderbare Foto. Einen schönen Tag noch
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige bloem de sering en ze ruiken ook zo lekker. Ik vind je foto's ook weer heel erg mooi!

    Groetjes en een fijne Zondag,

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn ze de seringen en zo mooie gestyld en dan de geur hé heerlijk !
    De tuin van dochterlief is weer spik en span volgende week gaan we hem mooi maken met plantjes !
    gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Seringen...ik kan het bijna ruiken, heerlijk!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooi begin van de maand April. Prachtig zijn je foto's van de Seringen, een mooie bloem met een heerlijke geur.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zal het heerlijk ruiken in je huis, mooi en heel sfeervol weer.
    Hier ook geen paastakken, enkel een mooie bloesemtak...meer dan voldoende vind ik nu:)) Rust in huis!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi due Seringen met zijn tere bloempjes. Ik ruik ze zowat hier, je begrijpt ik maak een levendige voorstelling. Wat staan ze in een mooie houten kist? Prachtig! Fijne dag. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto hoor !! prachtig...fijne zondag....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeugdsentiment! Mijn overgrootmoeder had vroeger de hele achetrtuin vol paarse en lila seringen en als die dan bloeiden....mmmm heerlijk. we mochten altijd zo veel plukken als we wilden, je zag er toch niks van in die 'seringen-zee'.

    Mooie foto's, ik kan ze bijna ruiken!

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. New month, and white lilacs. Can it get better?

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmm Seringen, ben er gek op! Ruiken ook zo lekker! Onze Seringenboom begint ook flink te bloeien, heerlijk!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I was sure that I have joined to your reader. I came to find out, because yous postes don´t come to my blogg.
    With hugs
    ♥Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeugdigheid en vertrouwen zei je??? Dat kan ik allebei wel wat gebruiken, dus ik denk dat ik ook maar 'ns op zoek ga naar witte seringen:-)

    Mooie composities heb je gemaakt, ik heb genoten van je post!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mmm thuis hadden we "vroeger" paarse seringen.
    En ze roken zo heerlijk !!!
    Prachtige hoe je deze witte hebt gestyled.
    Enne veel mooier dan de paastakken ;-)
    Fijne week !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ja die vindt ik ook zo mooi ,liefst witte natuurlijk :)
    en dan ruiken ze nog zo heerlijk zeep-achtig ook ,mmm
    Maar mijn sering is nog niet in bloei hoor

    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik ben het helemaal met je eens.
    de sering is prachtig en ruikt ook zo lekker.
    bij mijn bloeit hij nog niet, dus nog even geduld hebben.
    fijne zondag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige combinatie!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat mooi je foto van de seringen,alles past perfect bij elkaar hier......fijne zondag nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Seringen, ze zijn zo mooi.

    Ik heb genoten van je foto's.

    Ook hier met de paas niet veel eitjes, maar bloemen en takken.

    Voor jou ook een hele fijne zonnige maand april en een fijne avond!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben ook dol op seringen. Wat zal het heerlijk geuren bij jou. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik ga ook voor de sering, zo mooi en zo'n heerlijke geur!!

    dank je voor je reactie! met mij gaat het heel langzaam wat beter, kinkhoest heeft echt zijn tijd nodig en energie opbouwen duurt lang.. maar ik doe mijn best!

    fijne week en lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie foto's en de seringen ruiken zo heerlijk!


    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mijn oog valt ook op de enorme leuke kist ! wat een mooierd
    Ja en seringen zij prachtig, vooral in het wit, een Paastak heb ik nog nooit gehad, want dat vinden de katten te leuk (en ik dan dus automatisch niet hihi)
    Geweldig genietplaatje zo
    Fijne week gewenst!
    Liefs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En de seringen ruiken ook altijd zo heerlijk. Ik heb er geen in de tuin staan, maar ik ga binnenkort weer naar Keukenhof, daar staan ze in de kassen zo heerlijk te bloeien en geuren, in alle kleuren denkbaar... Fantastisch...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige foto's.
    Die mooie kist met tere seringen erin.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige foto, fijne dagen gewenst lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media