Mogelijk gemaakt door Blogger.

Searchbar

Message

Lievevrouwebedstro

1.6.12





De bloeiperiode voorbij .....


Vorig jaar Lente heb ik vier plantjes Lievevrouwebedstro in de tuin gezet. Ik vind het een lief wit bodembedekkertje, met stervormig bloemetje en blad.

Dit jaar is er al een heel bloemenbed zichtbaar { zie bovenste foto} in de tuin. Ze bloeiden de afgelopen maanden volop.

Helaas is de bloeiperiode april & mei. Dus deze is alweer voorbij. 

De bloemetjes geuren heerlijk, deze verspreiden een zoete geur. In gedroogde toestand ruiken de bladeren naar gemaaid hooi. Vandaar dat ik wat bosjes geplukt en te drogen gelegd heb.

Heerlijk om ze na het drogen in zakjes te vullen en in de linnenkast te leggen. Zo frist de heerlijke geur het linnengoed op;-).


I wish you a lovely weekend!



28 opmerkingen:

  1. Wat stonden deze bloemen er in je tuin prachtig bij zeg! Van sommige planten zou je liefst het hele seizoen genieten, maar helaas is dat vaak niet het geval. Gelukkig dat je de bloemen nog kan drogen, zo heb je er toch nog lang plezier van!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eerste foto, geweldig daar verdwaal ik helemaal in, jeetje wat mooi Hariëtte.

    Mooie post, beetje genieten, beetje boel bedoel ik.

    Fijn weekend, en geniet maar lekker

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig.....wat een lief boeketje....kon ik maar even de geur opsnuiven........

    Zag ook je leuke pagina op facebook. Super zeg! Zit sinds kort ook op facebook.
    Leuke foto's daar bij je en leuke markt tips.....ziet er heel mooi uit.

    Fijn weekend

    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit als een witte deken, ik ken het niet, ben wel benieuwd naar de heerlijke geur! Mooie foto's heb je gemaakt hoor! Fijn weekend, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige bloemetjes .Ik ken de naam wel maar heb ze zelf niet ,maar ik ga ze onthouden.Fijn weekend
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zo'n bed van heerlijke geurende bloemetjes bij mij bloeien er nog wel wat..
    Wat een schitterende foto,s ik heb er van genoeten..

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh so lovely pictures. Have a great weekend.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaaaaaaaaaaaaah super heerllijke geur. Ik zou dat echt een mijn tuin moeten hebben. Heel mijn tuin vol. Ik hou zo van die lucht. Had eens een handjevol om te drogen gekregen en in een mandje op de kast gezet van de slaapkamer en dat heeft echt heeeeeeeel lang heerlijk geroken. Lievevrouwebedskruid... mmmm

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi plantje. Had er wel eens van gehoord, maar hem nog nooit gezien. De eerste foto is prachtig.
    Ik wens je een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, die hebben aardig uitgebreidt! Een mooi bed witte bloemen. Jammer dat ze al weer uitgebloed zijn.Ik hoop dat het drogen goed lukt.
    Fijn weekend, Harriet!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief plantje...
    En dat je die gedroogd dan ook nog kunt gebruiken is mooi mee genomen.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lovely photos and what pretty delicate flowers.
    http://missbbobochic.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's ....fijn weekend....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb het ook al jaren in de tuin en ieder jaar wordt het meer en meer, al die lieve kleine witte bloemetjes..zo schattig..alleen voor de naam al zou je het in de tuin willen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig en lief vind ik het er uit zien. En zo samengebonden met het kant staat het heel decoratief!

    Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg mooi en het heet niet voor neits lieve vrouwenbedstro! Met het gedroogde kun je vast nog wel lekker nagenieten! Fijn weekend, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi!!Ik ken t niet maar t ziet er schattig uit!!En dan kun je t dus gedroogd ook nog gebruiken..
    Fijn weekend en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gaaf kastje heb je daar! De bloemen zijn wel gigantisch goed gegroeid in 1 jaar tijd. Wij hebben een schaduwtuin (tenminste de kant waar de border is) en daar doen maar weinig planten het, jammer. Groetjes en een zonnig weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een bedje met wit geurende bloemen, wat een zaligheid om dat in je tuin te hebben. Goed idee om er geur zakjes van te maken voor je kast, zo krijgen ze nog een tweede leven en... dat verdienen ze!

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie bloemetjes! Ik had er nog nooit van gehoord, grappige naam! Toch eens kijken bij het tuincentrum!
    He, jij ook 1 jaar aan het bloggen, dacht eigenlijk dat je dit al jaren deed, haha, leuk zijn we ongeveer tegelijk begonnen!
    Fijn weekend (hier schijnt de zon volop!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een lief bloemetje.......ik had er nog nooit van gehoord.....de geur lijkt mij ook geweldig........dan zo prachtig op de foto gezet.....een plaatje!!!!!!!
    FIjn weekend &lieve groetje ,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie bloemen hè. Jammer dat ze er maar zo kort zijn. Ook voor jou een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer dat de bloeiperiode inmiddels weer voorbij is, maar jij hebt een leuke manier gevonden om nog wat langer te kunnen genieten van dit mooie bloemetje.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De meeste voorjaarsbloeiers hebben inderdaad een heel korte bloeiperiode.

    Leuk idee om dit bloempje te drogen en te vullen in zakjes voor de linnenkast. Is weer eens iets anders dan lavendel...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een sober bloemetje met een geweldig mooie uitstraling....fijne zondag en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto's.
    Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi ...♥
    Mooi die foto's met die bloemetjes ..zo apart alweer ..via via kwam ik jou blog tegen en ga je dus ook met veel plezier volgen..;))
    Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  28. What beautiful pictures, these flowers are wonderful.
    Hugs. Vicky

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank, opmerkingen zijn van harte welkom.....
Ik waardeer en geniet van ze allemaal!

Thank you so much for your comments.....
I appreciate and enjoy all of them!






Social Media