Stadsfotografie






STADSFOTOGRAFIE

Groningen, is een prachtige oude stad voor stadsfotografie. Persoonlijk ben ik gek op oude gebouwen. Ik hou van het geleefde, elke scheur, afgebladderde verf, de imperfectie brengt het verhaal tot leven, de fantasie. De architectuur, de sfeer, het is een mooie uitdaging om mijn eigen verhaal te creĆ«ren. Mooi, om ook in 'mijn stadsfotografie' de simpele eenvoud en rust te vinden, waar ik zo van hou, ondanks het drukke straatbeeld. 


GASTHUIS

In de binnenstad van Groningen zijn veel zogeheten gasthuizen te vinden. Mijn buurt is rijk aan deze gasthuizen, tegenwoordig zijn dit woonhofjes. De complexen zijn in de loop van de tijd geregeld gemoderniseerd en aangepast aan nieuwe gebruiksnormen. Gelukkig wel met behoud van de speciale, nostalgische sfeer. Toeristen bezoeken ze vaak, er zijn rondleidingen waarbij de gids de historie vertelt en laat zien. Ik kom er ook graag. Het straalt de sfeer uit waar ik zo van hou en is vaak een rustpunt in de drukke stad. Deze foto's heb ik gemaakt van de entree van het Pieternellagasthuis, mijn favoriet! 


Fijn weekend!
Yet


 

LE STYLE © design by Blog Milk