wit wonen






WIT

Ik heb behoefte aan een pure, kalme sfeer in huis. Een serene stijl. Door nu twee jaar in mijn kleine stadshuisje te wonen merk ik dat wit het hier goed doet. Het is soms best donker hier in huis, zeker op donkere, winterse dagen, met regen of winterse neerslag. Zwart vind ik stoer, maar is hier beter als accentkleur. Door zwart toe te voegen als accentkleur, maak ik het geheel toch wat stoerder. Een wit interieur is tijdloos, het kan soms ook te lief worden, waar ik niet zo van hou. Grijs doet het hier wel goed. Het fijne van deze basiskleuren is dat er te spelen is met andere accentkleuren. Dit geeft net even een wat 'persoonlijker touch' aan het interieur en geeft wat meer warmte, huiselijke gezelligheid. Net als de kaarsen die hier dagelijks branden!


KLEIN WONEN

Wanneer je klein woont, is het de uitdaging om de ruimte toch ruimtelijk te laten lijken. Ik wil graag andere stoelen bij de eettafel. Hoewel ik nog niet echt uitgekeken ben op de poefjes op wieltjes, hier zie je een poefje. Heb ik momenteel wel behoefte aan wat anders, wat meer een geheel vormt, rust en kalmte creëert. Liefst witte, design stoelen, die comfortabeler zijn. Merendeel van de dag brengen we in de woon/leefkeuken door. Er wordt gewerkt achter de computer, we zitten er samen of met visite, en zijn van lang tafelen. Dan is lekker zitten, waarbij je even lekker achterover kan hangen wel fijn. Ik merk dat meubels op pootjes, waarbij het licht eronderdoor kan, een ruimtelijker effect geeft. Zo heb ik voor de living gekozen voor een nieuwe salontafel, rond, op drie pootjes, met opbergruimte. Want ook opbergruimte creëren is belangrijk wanneer je klein woont. Ik kan niet wachten ;-) Zo benieuwd naar het effect van dit nieuwe item in de living. Ik laat het je zien!

Fijn weekend!
Yet


 

LE STYLE © design by Blog Milk