Simpel design






VERZAMELEN

Mijn verzameling Hasami Porcelain is net voor de Pasen nog uitgebreid met nieuwe items die erg van pas kwamen. Ons samengestelde gezin, door de jaren heen ook verzameld ;-) , wordt steeds uitgebreider qua aantal. Naast Kerst werd Pasen dit jaar ook uitgebreid gevierd, met kids & family! Fijn om dan voldoende servies in huis te hebben. Ik hou van keramiek, dus mijn keramiek verzameling groeit mee. Mijn slow coffee, haal ik vers in de stad. Ik laat de koffiebonen malen waar ik bij sta. Zo heb ik de lekkerste verse koffie. Naast verse koffie, haal ik ook verse thee. Hiervoor is de Hasami tea pot tall erg handig, hier zit een zeefje in. Ik had de Gloss Grey variant al. Net voor de Pasen is de verzameling uitgebreid met de Natural tea pot. Zo heb ik aanbod en kan ieder genieten van haar of zijn eigen verse potje thee. Zo gezellig.


MINIMALISEREN

Naast het verzamelen van nieuw servies ben ik aan het minimaliseren in huis. Klinkt als tegenstelling, maar ik leg het uit ;-) Tijdens eerste Paasdag, toen 'the kids' bij ons waren heb ik oud serviesgoed weggegeven. Zij blij met aanvulling en ik blij omdat ik ruimte heb voor nieuw & anders! Minimalisme is een manier van leven waarbij je je bezittingen terugbrengt tot het absolute wat je nodig hebt. Dat minimum is voor iedereen persoonlijk. Zolang je geniet van je spullen en ze geen ballast zijn, ervaren worden als rommel, chaos en overbodig, zit je goed. Beetje bij beetje pas ik het minimaliseren steeds meer toe. Vooral de één er in, één er uit regel pas ik toe en helpt! Zo had ik laatst een nieuwe vintage vaas geshopt en ging een grote glazen vaas mee met iemand die hier heel blij mee is. Fijn is dat! Ik voel me vrijer, ik houd tijd en geld over en ben blijer met de spullen die ik weloverwogen kies. Dit is vaak praktisch, simpel design. Zo geniet ik meer van de simpele basis dingen in het leven en de mensen om mijn heen! Dit weekend schijnt de zon volop, daar ga ik zeker van genieten. Fijn weekend!


ENJOY!
YET


 

LE STYLE © design by Blog Milk